تبلیغات
هنر صلح - Ki Breathing by Koichi Tohei Sensei

The Art of Peace

Ki Breathing by Koichi Tohei Sensei

نویسنده :هاشم مرادمند
تاریخ:دوشنبه 7 اسفند 1396-10:50 ق.ظ


" تنفس کی"

نویسنده : استاد کویچی توهه

مترجم : محمد ذوالفقاری


سنسه کویچی توهِی کتابی در خصوص تنفس کی ( کی نو کوکیوهو ) در مارس سال 2005 میلادی به رشته تحریر درآورد. این کتاب پرفروش ترین کتاب آن سال ژاپن شد.
مقدمه :
امسال 85 ساله شده ام و در تمامی این سالها در حال تدریس "کی" در ژاپن، آمریکا، اروپا، روسیه، استرالیا و دیگر کشورها بوده ام.
اعتقاد دارم که اگر شما تنفس کی را به درستی انجام دهید، قادر خواهید بود تا بر هر گونه بیماری به صورت طبیعی مقابله نمایید. علت بیشتر بیماری های مدرن کمبود اکسیژن در سلول های بدن انسان است. اگر شما کمبود اکسیژن داشته باشید ، ممکن است دست ها و پاهای سرد ، سردرد ، شانه های سفت و یا خشکی پوست داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است با مشکلاتی نیز در ناحیه زبان، ناخن ها و یا التهاب در چشمان خود مواجه باشید. به دلیل کمبود اکسیژن در داخل بدن احتمال ابتلا به سرطان و بیماری های مغزی بسیار زیاد خواهد بود. به همین دلیل بسیار مهم است که اکسیژن خالص به داخل تمامی مویرگ ها بدن وارد شود تا سلامتی انسان تضمین گردد. انسان های مدرن امروزی با استرس بسیار زیادی زندگی می کنند و به راحتی تحریک و عصبانی می شوند. این عامل باعث می شود که رگ های خونی نتوانند اکسیژن تازه را به تمامی اعضای بدن به صورت موثر برسانند. حالت و یا ژست نادرست بدن نیز جریان خون را مختل خواهد کرد . این یک نقطه ضعف در انسان های امروزی است.
و اما پرسش این است که برای حفظ سلامتی چه نوع از تمرین تنفسی را می بایست انجام دهیم؟
انواع مختلفی از روشهای تنفس در جهان وجود دارد مانند "تنفس تاندِن" ، "تنفس یوگیک" و غیره .در بعضی از متد های تنفس ، زمان دم و بازدم از پیش تعیین می شود ، در روش های دیگر شما به هنگام دم قسمت تحتانی شکم خود را منبسط می نمایید و به همین صورت نگه میدارید تا عمل بازدم را انجام دهید. این روش باعث می شود شما با قدرت هوا را به داخل ریه های خود فرو برید و یا اینکه به طور آگاهانه تنفس خود را متوقف نمایید و  نیز توانایی قسمت پایین شکم (پرده دیافراگم) خود را افزایش دهید . این روش تنفس باعث خواهد شد مویرگ های شما به سختی اکسیژن را در تمامی قسمت های بدن به جریان درآورند . این روش ها تنها به منظور تمرین تنفس عمیق به کار میروند که موقتا هوا را در شش های شما جابجا مینمایند.
و اما در نقطه مقابل، روش تنفسی که اکسیژن تازه را به تمام نقاط بدن می رساند، "تنفس کی" نام دارد.

روش تنفس کی از تنفس کهن شینتو به نام "ناگایو نو دن" (تنفس میسوگی) می آید.
من این روش تنفسی را بر مبنای یگانگی ذهن و جسم ایجاد و آن را "تنفس کی" نام نهادم.
ویژگی های تنفس کی، نفس کشیدن با یگانه (یکی شده) ذهن و جسم و نیز تنفس طبیعی هستند. تنفس کی شما را وادار به کنترل و یا حبس نفس نمیکند. بلکه تنها به شما تنفس راحت در حالت طبیعی بدن را می آموزد.
تصور اشتباه رایجی وجود دارد که تنفس با فشار و مشقت زیاد برای سلامتی مفیدتر است. استمرار تنفس با فشار دشوار است در صورتی که اگر روش نفس کشیدن ساده ای را در پیش بگیریم - اثربخش و طبیعی- هر شخصی میتواند آن را به طور مستمر انجام دهد.
و اما مهم است بدانید:
طبیعی به چه معناست؟
تنفس طبیعی چیست؟
تنفس طبیعی چگونه است؟
اگر این کتاب را تا انتها بخوانید، چیستی یگانگی "ذهن و جسم" و معنای "طبیعی" را درخواهید یافت.
آرزوی من برای همه انسانهای جهان، داشتن زندگی شاد و درخشان است.

حدود سی سال پیش،  انجمن کی"Ki no Kenkyukai"  را با هدف مطالعه اصول کی و انجام تمرینات آن بنیان نهادم.
و اکنون شعبه های بسیاری در سراسر جهان داریم. بسیار خوشحالم که افراد بیشماری مشتاقانه اصول کی را تمرین میکنند و زندگی مثبتی دارند. آن دسته از افراد که به کلاس های کی مراجعه میکنند تمایل بسیاری برای صداقت، انگیزه و سلامتی از خود نشان می دهند.
افرادی نیز هستند که به دلایلی از قبیل بیماری و یا فرصت ناکافی توانایی حضور در این کلاس ها را ندارند. آرزومندم این افراد با مطالعه اصول کی، از قدرت بزرگی که خداوند در نهان انسان ها به ودیعه نهاده آگاهی یافته و بر مشکلات خود فائق آیند.
مطالعه و پیگیری هر موضوعی به صورت انفرادی دشوار است. اما اگر به همراه دوستانتان به این کار (تمرینات تنفس کی) بپردازید و یکدیگر را در این راه تشویق نمایید، طی نمودن این مسیر برایتان لذت بخش و مداوم خواهد بود.
بنابراین امیدوارم که شما نیز تنفس کی را با همراهان و دوستانتان به صورت روزانه ادامه دهید.
موجب خرسندی من خواهد بود اگر این کتاب به شما کمک نماید.
حدود چهل سال پیش، کتابی را با نام " کی در زندگی روزانه " در اروپا و امریکا منتشر نمودم. از این کتاب هر ساله چندین هزار نسخه به چاپ رسید و تبدیل به کتابی پر فروش طی سالیان متمادی گردید.
این کتاب (تنفس کی) بر مبنای همان کتاب نوشته شده است. با این تفاوت که روش آموزش تنفس کی را با هدف تسهیل درک آن برای نوآموزان بازنگری نمودم.
...
پایان قسمت اول



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر




Admin Logo
themebox Logo